FANDOM

Istnieje teoria że Gumball w rzeczywistości przeszedł uszkodzenie mózgu przez tajny popis. Najprawdobodobnie uszkodzenie musiało być tak mocne że inne części ciała rozpadły się od środka. Mamy kilka wyjaśnień na ten temat.

  • Jest jedyną postacią która potrafi obracać ciałem bez ruszaniem głowy (Odc.Wirus)
  • Twarz Gumballa jest plastyczna
  • Jest on niewyobrażalnie głupi w każdych odcinkach
  • Jego głowa jest wielka (Najprawdopodobniej guz)

Poza tym najprawdopodobniej przez uszkodzenie musiał doznać Zaburzeń Psychicznych. Posiada on agresje o wysokich stopniach w niektórych odcinkach.

  • (Odc.Duch)
  • (Odc.Hełm)
  • (Odc.Kwiatek)

​Jednak jeżeli je połączymy wyjdzie nam Zak Watterson z Odc.Imię. Poza tym Zak co chwile się popisuje. Możliwe ze przez jeden popis skończyło się to wypadkiem. Jednak w Odc.Geniusz kiedy spojrzymy wyraźnie na mózg Gumballa to trochę jest pęknięty. Jednak pomiędzy sezonami jego mózg staje się coraz bardziej normalny.  To by wyjaśniało czemu w 2 sezonie jest mądrzejszy. 

W Odc.Depresja możemy sie dowiedzieć czemu Gumball jest głupi. Ponieważ miał wtedy halucynacje. Jest też teoria że Pomarańczowa Kobieta jest biologiczną matką Zaka. Wyjaśniało by to czemu kłóciła się z Nicole, i czemu przejmowała się jak Gumball jej się przedstawił. Jednak nie obchodziło jej jak wychowała pozostałych. Ponadto kiedy występuje w odcinkach to zawsze odzywała się do Gumballa/Zaka i Darwina.